Pubblicazioni Internazionali

 

De Stavola L, Tunkel J. A New Approach for Regenerated Autogenous Bone Volume        Maintenance by a Delayed Relining with Xenograft and Resorbable Membrane. Int J Oral &  Maxillofac Implant. accepted for Publication 2013


De Stavola L, Tunkel J.  Results of Vertical Bone Augmentation with Autogenous Bone  Block Grafts and Tunnel Technique. Clinical prospective study on ten consecutive treated  patients.  Int J of Periodont and Rest Dent.  accepted for Publication 2011

 

Tunkel J, De Stavola L, Khoury F. Changes in soft tissue dimensions following three    different techniques of second-stage surgery. Int J Peridontics & Rest Dent. accepted  for  publication 2010

 

Tunkel J. De Stavola L, Wurdinger R. Mikroschrauben in der augmentativen Chirurgie J. Implantologie (article in German)

 

Die präimplantologische augmentative Chirurgie stellt hohe Anforderungen. Die Entwicklung von Mikroschrauben macht dabei auch die Fixation sehr kleiner Knochenfragmente möglich. Mikroschrauben aus Chrom-Kobalt-Molybdän-Legierungen weisen neben guter Gewebe- integration und Entfernbarkeit zudem eine gute Rigidität in der Fixation der Fragmente auf. In dem vorliegenden Fallbericht werden die Einsatzmöglichkeiten von Mikroschrauben anhand exemplarischer Augmentationsfälle unterschiedlicher Indikationsstellung vorgestellt.  Download PDF: Mikroschrauben in der augmentativen Chirurgie-implantologie journal 2-2013 copia

 

Tunkel J, De Stavola L & Khoury F. Zahnerhalt oder Implantat parodontal geschädigter Molaren – eine  Literaturübersicht mit Fallberichten. Implantologie 2009; 17(3): 271-287.

 

Tunkel J, De Stavola L, Khoury F. Changes of soft tissue dimensions following three different techniques of second-stage surgery – 1 year results. J Clin Periodontol 2006; 33 Suppl 7: S45.

De Stavola L & Tunkel J. Clinical Results with vertical bone augmentation with autogenous bone block and tunnel technique. Clin Oral Impl Res 2009; 20(9): 964.

De Stavola L, Tunkel J, Khoury F. Changes of soft tissue dimensions following three different techniques of second-stage surgery. Clin Oral Impl Res 2005; 16(4): XXXIV.